ABC przedsiębiorczości

Justyna Liptak

publikacja 23.07.2015 14:00

- Mój ojciec ma firmę i nie ukrywam, że wiedza o tym, jak działa biznes, może się przydać w ulepszeniu rodzinnego interesu - mówi Patryk Wittbrodt, 18-letni uczestnik Gdańsk Business Week.

Uczestnicy GBW odwiedzili Gdański Park Naukowo-Technologiczny, w którym mieli okazję spotkać się i porozmawiać z przedsiębiorcami z regionu Uczestnicy GBW odwiedzili Gdański Park Naukowo-Technologiczny, w którym mieli okazję spotkać się i porozmawiać z przedsiębiorcami z regionu
Justyna Liptak /Foto Gość

To już 5. edycja warsztatów, które każdego roku gromadzą młodzież między 15. a 19. rokiem życia. Mimo że zajęcia odbywają się w czasie wakacji, chętnych nie brakuje.

Tym razem w trwającym 6 dni Gdańsk Business Week wzięło udział 90 młodych, którzy uczyli się, co znaczy być przedsiębiorczym.  

Nieprzypadkowo warsztaty skierowane zostały do młodzieży w wieku szkolnym. - Są to ludzie, którzy niedługo staną przed decyzją dotyczącą wyboru ścieżki swojej przyszłej kariery zawodowej. Dlatego w ramach GBW angażujemy lokalne środowisko biznesowe w temat edukacji - wyjaśnia Magdalena Smolak, koordynatorka warsztatów. Podkreśla, że w szkołach lekcji przedsiębiorczości nie jest na tyle dużo, aby odpowiedzieć na wszystkie pytania młodych.

Bo trudno mówić o wyborze ścieżki zawodowej, kiedy nie ma się pojęcia, jak może wyglądać praca m.in. ekonomisty. M. Smolak wyjaśnia, że chociaż po studiach ekonomicznych jest wiele różnych możliwości, młodzież nie wie, czego może się spodziewać.

- Warsztaty mają rozbudzać kreatywność, otwartość na różnego typu rozwiązania, a co najważniejsze - pomóc załapać ducha przedsiębiorczości zgodnego z amerykańskim podejściem "Yes, I can" - dodaje M. Smolak.

Gdańsk Business Week organizowany jest przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości "Starter" wspólnie z miastem Gdańsk i Washington Business Week. 

Więcej o przedsiębiorczej młodzieży w 31. numerze "Gościa Gdańskiego" na 2 sierpnia.