Przerwane zajęcia z "równości"

- Nie jesteśmy przeciwnikami jakiejkolwiek grupy mniejszościowej. Oczekujemy jednak, że władze miasta będą szanowały zdanie rodziców, którzy mogą się nie zgadzać z pewnymi treściami, jakie mają być przekazywane ich dzieciom - mówił Przemysław Majewski z Odpowiedzialnego Gdańska.

- Jako stowarzyszenie Odpowiedzialny Gdańsk dbamy, by prawo rodziców do wychowania dzieci zgodnie ze swoim światopoglądem, było szanowane. Zachęcamy, by składać oświadczenia rodzicielskie przygotowane według wzoru Ordo Iuris, które dostępne są na naszej stronie internetowej. Podkreślamy w nich to, co nam przysługuje z prawa konstytucyjnego i oświatowego. Rodzice muszą wyrazić pisemną zgodę na wszystkie warsztaty, w których uczestniczą ich dzieci, po zapoznaniu się ze szczegółowym ich scenariuszem oraz z tym, kto będzie te warsztaty przeprowadzał - mówi Monika Baran z Odpowiedzialnego Gdańska.

Już po konferencji prasowej Odpowiedzialnego Gdańska Urząd Miejski w Gdańsku wystosował oświadczenie, w którym stwierdza, m.in. że "tematem warsztatów 6 września miało być współistnienie uczniów sprawnych i z niepełnosprawnością w środowisku szkolnym oraz reagowanie na sytuacje krzywdzenia dzieci ze względu na ich pochodzenie i narodowość", a "dyrekcja szkoły, zgodnie z prawem oświatowym, podjęła decyzję o odwołaniu warsztatów ze względu na brak wymaganych pisemnych zgód rodziców, zanim warsztaty się rozpoczęły". UMG stwierdził także, że warsztaty nie są częścią programu Zdrovve Love i nie dotyczą orientacji ani edukacji seksualnej.

Odpowiedzialny Gdańsk odniósł się do powyższego oświadczenia. W deklaracji stowarzyszenia czytamy:

1. Wbrew treści oświadczenia Urzędników w wiadomości, która otrzymali rodzice brak jest zapewnień o możliwości zgłoszenia sprzeciwu, a zgodnie z prawem oświatowym szkoła musi uzyskać pisemną zgodę rodziców.

2. Przesłana informacja nie jest scenariuszem zajęć z którym rodzice mają prawo się zapoznać. Brak również wskazania danych osób prowadzących.

3. Informacja, którą otrzymali rodzice wskazuje działania w obszarze różnych przesłanek dyskryminacyjncyh, tj.: wiek, płeć, religia, pochodzenie, orientacja seksualna. Wszystkie wymienione są potraktowane równorzędnie. Z całą stanowczością podkreślamy, że sugerowanie nastolatkom w homofilnej fazie rozwoju psychoseksualnego, że ktoś z ich kolegów lub koleżanek może być osobą homoseksualną, jest zaprzeczeniem badań naukowych o rozwoju człowieka.

4. Domagamy się, by gdańskie szkoły szanowały prawa rodziców do wychowania dzieci zgodnie z własnym światopoglądem i wyznawanymi wartościami, poprzez organizację jedynie tych warsztatów, na które uzyskają zgody rodziców.

« 1 2 »
oceń artykuł Pobieranie..