Nowy numer 13/2024 Archiwum

Park i toalety najważniejsze

Sopocianie po raz czwarty wybrali inwestycje, które miasto zrealizuje w ramach budżetu obywatelskiego. Najwięcej głosów zebrał projekt dotyczący zagospodarowania tzw. sopockich Błoni. Mieszkańcy dostrzegli również potrzebę ustawienia w mieście toalet publicznych.

W tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego swój głos oddało około 3 tys. osób, czyli 9,5 proc. wszystkich uprawnionych do tego osób mieszkających w Sopocie. Tym razem sopocianie mieli do rozdysponowania 4 mln zł. Połowa tej kwoty zostanie przeznaczona na projekty dotyczące całego miasta, połowa zaś zostanie przekazana na mniejsze, osiedlowe inwestycje.

Jeżeli chodzi o inwestycje ogólnomiejskie, najwięcej głosów zebrał projekt dotyczący kolejnego etapu zagospodarowania tzw. sopockich Błoni, czyli parku znajdującego się między ul. Polną a ul. Bitwy pod Płowcami. Na rewitalizację parku mieszkańcy równie chętnie głosowali już dwa lata temu, wybierając budżet obywatelski na rok 2014. Tym razem chodzi o kolejny etap inwestycji, czyli m.in. o rozbudowę placu zabaw i zagospodarowanie skarpy sąsiadującej z parkiem.

Sopocianie dostrzegli również potrzebę ustawienia w mieście toalet publicznych, które miałyby pełnić przy okazji rolę atrakcji turystycznej. Konkurs dotyczący wyglądu toalet miasto rozstrzygnęło już w 2011 roku. Od tego czasu inwestycja nie była realizowana, ponieważ - jak wskazywały władze miasta - brakowało na nią pieniędzy. W końcu mieszkańcy sami zdecydowali, że nadszedł odpowiedni moment i 12 toalet stanie w Sopocie w ramach budżetu obywatelskiego.

Mieszkańcy Sopotu chcą również budowy miejsc parkingowych przy cmentarzu (na odcinku między kościołem a wjazdem na cmentarz komunalny) oraz rewitalizacji sopockich kamienic.

Jeżeli chodzi o inwestycje o lokalnym, osiedlowym charakterze, to tradycyjnie już najwięcej głosów zebrały te dotyczące infrastruktury sportowej (boiska i siłownie "pod chmurką"), parków i przestrzeni zielonych.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama