10 kilometrów w Gdańsku, 9 w Gdyni i 1,5 w Sopocie. Tyle nowych dróg rowerowych oddano do użytku w 2013 r. Ale same drogi to za mało...
Organizowany na Pomorzu Wielki Przejazd Rowerowy to największa impreza dla cyklistów w Polsce. Rok temu wzięło w niej udział 10. tys osób
Jan Hlebowicz /GN
Pasy rowerowe w jezdniach, ruch rowerowy pod prąd na ulicach jednokierunkowych, strefy tempo 30, integracja roweru z transportem zbiorowym, strzeżone parkingi, przechowalnie, rampy podjazdowe i stojaki. Dopiero zaistnienie w przestrzeni miejskiej tych wszystkich elementów wpłynie realnie na poprawę warunków jazdy na dwóch kółkach – podkreśla Jakub Furkal ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. A jak wygląda stan infrastruktury rowerowej w Trójmieście?
Rowerowa stolica Polski
– Polityka rowerowa w Gdańsku realizowana jest od wielu lat. Dlatego właśnie to miasto na tle Gdyni i Sopotu wyraźnie wyróżnia się na korzyść – twierdzi J. Furkal. Władze Gdańska pierwsze zastosowały ruch rowerowy pod prąd na ulicach jednokierunkowych oraz jako jedyne w całym Trójmieście wprowadziły pasy rowerowe na jezdniach. W nadmotławskim mieście istnieje też wiele stref tempo 30.
Dostępna jest część treści. Chcesz więcej?
Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.