Nic nas nie powstrzyma

Ks. Maciej Świgoń

|

Gość Gdański 5/2021

publikacja 04.02.2021 00:00

O kulturze w formie online oraz budowie Muzeum na Westerplatte i cmentarza Żołnierzy Wojska Polskiego mówi dr Karol Nawrocki, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku.

	Szef placówki zapowiada kontynuację działań w internecie. Szef placówki zapowiada kontynuację działań w internecie.
Muzeum II Wojny Światowej

ks. Maciej Świgoń: W związku z pandemią instytucje muzealne zostały zamknięte dla zwiedzających. Jednak MIIWŚ przeniosło swoją działalność do sieci. Jaki jest przepis na prezentację kultury w formie online?

dr Karol Nawrocki: Odpowiedź wydaje się prosta: dobra treść, odpowiedni współpracownicy – profesjonaliści i właściwie dobrane narzędzia komunikacji w sytuacji kryzysowej, jaką z pewnością jest pandemia. To właśnie te trzy czynniki sprawiły, że udało nam się w bardzo krótkim czasie przenieść zasadniczą część naszej misji do sieci. Efekty zaskoczyły nawet nas samych – otóż w 2020 r. zrealizowaliśmy 60 projektów w obszarze digital marketingu. Nasze komunikaty w ramach akcji #M2WSwirtualnie zostały wyświetlone – uwaga! – ponad 15,5 mln razy! Już w pierwszym miesiącu pandemii (kwiecień 2020 r.) fanpage Muzeum II Wojny Światowej znalazł się na pierwszym miejscu w kategorii „Muzea” według raportu Sotrender. Oczywiście, nie o liczby tu chodzi, ten „wyścig” w sieci nie byłby dla nas tak wciągający, gdyby nie świadomość, że opowiadamy o polskiej walce, cierpieniu i bohaterach z czasów II wojny światowej. W tym o szczególnym dla nas Westerplatte – symbolu polskiego trwania w walce o wartości nawet w obliczu przeważającego wroga.

Dostępne jest 28% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.