Nowy numer 13/2024 Archiwum

Z Gdyni szybciej

Budowana właśnie Pomorska Kolej Metropolitalna może stać się częścią ważnej międzynarodowej trasy wiodącej z Północy na Południe Europy. Niestety, najdłuższa polska rzeka – Wisła, przez najbliższe lata nie dostanie takiej szansy.

Plan jest jasny – do 2030 roku stworzyć taką sieć połączeń drogowych i kolejowych, która pozwoli na szybki, bezproblemowy i tani transport towarów między portem w Gdyni a włoskimi i chorwackimi portami na Adriatyku. Skorzystać z udogodnień mają także mieszkańcy regionów leżących na tym szlaku. – Chodzi nie tylko o korzyści wynikające z możliwości szybkiego przemieszczania się, ale i ułatwionego dostępu ludzi z mniejszych miejscowości do dużych centrów administracyjnych oraz szybkich połączeń komunikacyjnych – wyjaśnia Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta w gdyńskim magistracie. – Traktujemy równorzędnie połączenia ułatwiające transport towarowy, bo one wpłyną na rozwój gdyńskiego portu i regionu, oraz transport osób. Stąd konieczność zintegrowania rozbudowy całego systemu komunikacyjnego, a nie tylko na przykład autostrady A1. Chcemy połączyć małe ośrodki z większymi. Dlatego na przykład Pomorska Kolej Metropolitalna stanie się ważnym elementem korytarza transportowego Bałtyk–Adriatyk.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.

« 1 »
oceń artykuł Pobieranie..

Zapisane na później

Pobieranie listy

Reklama